Integrált marketing

Egy jó minőségű termékben rejlő potenciál teljes kihasználásához átfogó marketing és értékesítési stratégiára van szükség. A legsikeresebb gyártókat magas fokú termékpozicionálási tudatosság jellemzi. Megfelelő szakértelem igénybevételével bárki gondoskodhat arról, hogy brand-je a köztudatban maradjon.

A technikai fejlődésnek köszönhetően mindenki kedvére válogathat a létező kommunikációs csatornák közül. Itt jön a képbe a marketing szakember. Emlékszik a Mátrix című fikmre? Képzeljünk el a felhőkarcolót. „Az épületben van egy szint (…),ami tele van ajtókkal. Az ajtókon túl (pedig) sokféle lehetőség.”A világszerte ismert és közkedvelt történetben Neo megállásra kényszerül, mert nem rendelkezik a “siker” kulcsával. A valóság azonban egészen más: a megfelelő szakismeret és menedzsment-technikák segítségével csak Ön szab határt annak, hogy hány ajtót nyit meg termékei előtt.

Mutasson rá a helyes ajtóra…

Nézzünk a saját gyakorlatomból néhány példát arra, hogy a stratégiai tervezés, a média kiválasztás az interaktivitás bekapcsolását hogyan oldottam meg.

A nyílt vízen

  • Cricket öngyújtó / FMCG – Non-food /

A célcsoport kijelölése a következő lépés annak megismerése: milyenek viselkedési szokásaik vagy tevékenységeik, melyek leghőbb vágyaik és mik az általuk gyakran használt eszközök (okostelefon, tv, rádió).

Eszköz nélkül nélkül nem lehet komoly, jól látható jelölést elhelyezni.

Bizonyára mindenki szívesebben gyújt rá kedvenc dohánytermékére egy divatos, biztonságos, minőségi öngyújtóval. De milyen feltételeket kell szem előtt tartani egy fiatalos és trendi termék sikeres népszerűsítése érdekében?

Feladat

Új márka bevezetése a dohányos célközönség részére
Biztonságos, nekem szól, menő design, üzenet átadása
 Terület: Magyarország

Választott kommunikációs csatorna

  • Internet
  • Újsághirdetés
  • Eladáshelyi POS
  • Kreatív figyelemfelkeltő outdoor és  indoor poszterek

Eredmény

  • Gyorsan elfogadott új trendi márka, az eddig vezető egyetlen márkázott vetélytárs forgalma visszaesett.

 

 

Minden elképzelésen túl

  • Carte d’Or fagylalt / FMCG –FOOD /

Tim Burton, amerikai filmrendező Charlie és a Csokigyár c. filmjében egy csokoládégyárat tesz a vágy titokzatos tárgyává. Aki rendelkezik az öt arany nyereményszelvény egyikével, betekintést nyerhet ebbe a varázslatos birodalomba. A Carte d’Or – vagyis arany szelvény – egyedülálló minőségű termékeket jelölő márkanév. Ezt az exkluzivitást szem előtt tartva kellett megszólítani a kiválasztott célcsoportot: a fiatal, fizetőképes urbánus generációt.

Feladat

 Exkluzív magas minőségű termék meghonosítása az urbánus fiatal célcsoport részére

Kommunikációs csatorna

  • Nyomtatott média
  • Televízió
  • Eladáshelyi
  • Indoor és outdoor poszterek
  • Márkázott eladás támogató eszközök (napernyők fagylalt lapok ,berendezések)
  • Kóstoltatás a választott értékesítés csatornán belül

Eredmény

  • Gyorsan elfogadott új FMCG márka, a vetélytárs piacrészt veszít

 

 

 

 

Több dolgot egy időben

3) Carrier kereskedelmi hűtőberendezések /B2B/

B2B marketing esetén jól körülhatárolható a célcsoport, de nem elégséges a hagyományos és szokásos kommunikációs csatornák igénybevétele. A business to business kommunikáció integrált értelemben a több területen való helytállás iskolapéldája, hiszen feladatok széles skáláját kell kezelnünk egy cél érdekében.

Feladat

  Új termékmegoldás demonstrálása
 Új technológia bemutatása – ennek márkázása
 Új termékek piacravezetése
 Nem hagyományos értékesítési csatornák feltárása az európai régióban

Kommunikációs csatorna

  • Termékprospektus
  • Direktt email
  • Bemutatóterem
  • Szakmai médiumok
  • Kiállítás
  • Képzés és érvrendszer az értékesítő hálózat részére
  • Opinion leader támogatás

Eredmény

  • Magasabb profitráta
  • Európai szinten bevezetett technológia, termékek és márka szorosabb összekapcsolása

Carrier website

 

Mit hoz a jövő?

2018-ra a globális reklámkiadásokra fordított összeg az előző évi 534,8 milliárd dollárról 557,99 milliárd dollárra nőtt, ami 4,3%-os növekedést mutat a 2017-es évhez képest. A globális digitális hirdetési kiadásokra fordított költségvetés ezen belül még inkább növekszik: 2016-ban 194,6 milliárd dollárra becsülték, ez a szám 2020-ra várhatóan már 335 milliárd dollárra fog növekedni.

A mobilhirdetési kiadások pedig 2016-ban hozzávetőlegesen 108,9 milliárd dollárt tettek ki, ez a szám 2020-ra valószínűleg már 247,4 milliárd dollárra fog növekedni.

forrás: statista.com

Látható, hogy erős a verseny, és emiatt a kommunikációs stratégia kialakítására ráfordított idő mindenképp megtérül. Az eszközök száma napról napra nő, és biztosra vehetjük, hogy ma már célközönségünk szűrőjén csak az igazán jól kidolgozott üzenet tud átjutni.