Kreatív

Gyakran csak egy szikra kell ahhoz, hogy egy egyszerű ötletből sikerélmény szülessen. Azonban meg kell találni az utat a célközönséghez is, hogy élvezhessük munkánk gyümölcsét. A kreatív gondolkodás és az időnként meglepő megoldások is segítenek abban, hogy az Ön márkája azzá váljon, ami valójában.

Rakott már tüzet jégen? Vágott már neki az erdőnek egy térképpel és egy iránytűvel?

A kreatív gondolkodás és a terület ismerete épp olyan fontos egy termék népszerűsítésénél, mint a túlélésnél a természetben. Egy olyan világban, ahol termékek tömegei vannak piacon, nehéz kitűnni. Adott az igény a folyamatos változásra és ezzel a legtöbb gyártó igyekszik is lépést tartani. Egy ilyen környezetben hogyan lehet mégis egyedivé válni?

Erre szeretnék néhány példát mutatni saját gyakorlatokból!

 

Területszerzés határozottan

1) Téma: szivarok/szivarkák kihelyezése – FMCG: Dohány

Talán nincs még egy olyan értékesítési csatorna, ahol ennyire könnyen hozzáférhető lenne az összes termék. Önnek mennyi időbe telne, amíg egy zsúfolt dohányboltban megtalálná a kívánt fajtájú cigarettát? A La Paz szivarok vagy szivarkák esetében a feladatot kaptam, hogy egy olyan piacra vezessünk be prémium kategóriás dohányipari terméket, melynek esetében a róla szóló útikönyv bizonyára nehéz terepet jelezne.

Feladat

Termékbevezetés prémium kategóriában
Korlátos kihelyezési lehetőségek áthidalása a kompetitív értékesítési csatornákban
Új márka meghonosítása egy versengő piacon

Megoldás

  • Innovatív eladáshelyi kommunikáció
  • Elsődleges és másodlagos kihelyezés
  • Fogyasztói döntési mechanizmusok megismerése

Eredmény

  • Megfelelő csomagolás méret
  • Sikeres pozíció kialakítása a dohányboltokban és a benzinkutakon

 

Utat vágni a sikerhez

2) Téma: melléktermék márkázása és piacra vezetése – FMCG: Non-food

A gyufák gyártási folyamata során melléktermék is képződik, melyből könnyen lehet puha fogvájót készíteni. Ennek a hétköznapi terméknek a márkázása és eladása nagy kihívás volt, mivel a piac telített olcsó, kínai termékekkel. Hogyan lehetne kitűnni a versenytársak közül?

Ne a kitaposott úton járj, hanem taposd ki magad az ösvényt.

Az új ötlet piaci bevezetése elsőre nem tűnt könnyű feladatnak. Éppen ezért, új termékkategóriában gondolkodtam.

Feladat

Új termék piaci bevezetése
 Termékmárkázás egy kompetitív piacon ahol nem márkázott termékek alacsony árral versengenek

Megoldás

  • Jól megjegyezhető márkanév
  • Felhasználóbarát csomagolás
  • Megfelelő ár és minőség

Eredmény

  • Fehér Elefánt márkanév
  • Puhafa fogvájó kategória kialakítása
  • Jó ár és érték arány

 

Merjünk új megoldásokban gondolkodni

3) Téma: a szokásostól eltérő reklám – Elektromos berendezések gyártása : B2B kommunikáció

Általános gyakorlat az ágazatban, hogy a reklámfotókon fizetőképes fogyasztók szerepelnek. Nyilvánvaló, hogy a gyerekek nem ebbe a kategóriába tartozó személyek.

Lépjen ki a komfortzónájából!

Egy jól felvázolt történeti ív valamint az érzelemkeltés eszközei segíthetnek befogadhatóvá tenni a nem-konvencionális ötleteket oly módon, hogy a végeredmény hangulatával és jelentésével kiemelkedik a többi reklám közül.

Feladat

Egyedi reklámfotó készítése amelyben a termék úgy van a középpontban hogy történet is kapcsolódik hozzá

Megoldás

  • Elmozdulni a szokásos bevált módszerektől
  • Emocionális elemek megjelenítése – történet a kép mögött

Eredmény

  • Megjegyezhető üzenet
  • Játékos, kedves, szerető reklámfotó

 

Lépjen ki a komfortzónájából! Ne a kitaposott úton járjon, hanem tapossa ki Ön az ösvényt. A jó, helyes irány kéz a kézben jár az elvárt eredménnyel. A kreatív gondolkodás és az időnként meglepő megoldások is segítenek abban, hogy az Ön márkája azzá váljon, ami valójában.